Δευτέρα 14 Μαΐου 2012




ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

4. ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ (10’)
Διατύπωση Απόψεων στην Ολομέλεια για το νόημα που έχει η διαμόρφωση ομάδων στην παραγωγή εκπαιδευτικού έργου. Σχολιασμός μερικών φράσεων όπως «η σχέση διδάσκει»… «ο άνθρωπος προσδιορίζει τον ρόλο», «η διεργασία ομάδας χρειάζεται φροντίδα», «βασική αρχή ότι η μάθηση, για να διευρύνεται και για να εμψυχώνει τον άνθρωπο φέρνοντας χαρά και δύναμη, χρειάζεται να απευθύνεται σε ολόκληρη την λειτουργία του, στο αναλυτικό σκέπτεσθαι όσο και στο αναλογικό, στο συναίσθημα, στην εμπειρία, στην κοινωνική διάσταση, στην μη λεκτική επικοινωνία», «η βιβλιογραφία από το χώρο της διοίκησης επιχειρήσεων είναι γεμάτη από διαπιστώσεις ότι η επιτυχία στον κόσμο της εργασίας είναι σε συνάρτηση με τη δεξιότητα να δουλεύεις σε ομάδα και μάλιστα με ανθρώπους με διαφορετική προέλευση», «οι ομαδικές αποφάσεις που εμπεριέχουν πολλαπλές οπτικές μελών, είναι συνήθως καλύτερες από τις ατομικές», «ο άνθρωπος διαμορφώνεται, ολοκληρώνεται και εξελίσσεται μέσα σε σχέσεις, μέσα σε ομάδες», «οι διαπροσωπικές σχέσεις διαμορφώνουν βιολογικά, αλλά και ψυχοκοινωνικά», «οι σημαντικοί άλλοι».

Β. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΜΑΔΩΝ

5. ΒΗΜΑΤΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΟΜΑΔΩΝ (60’)

1. Στην ολομέλεια. Ελάτε να συνεργαστούμε στο να διαμορφώσουμε την ομάδα μας. Θα χρειαστεί να μετακινηθούμε και να φτιάξουμε μικρότερες κοινωνικές ενότητες που μας επιτρέπουν να καλλιεργήσουμε ένα πρώτο βαθμό οικειότητας και να αρχίσουμε να γνωριζόμαστε καλύτερα.
2. Όπως είσαστε στην ολομέλεια κοιταχτείτε μεταξύ σας και διαλέξτε κάποιον, που σας είναι άγνωστος ή λιγότερο οικείος και που νιώθετε ότι θα θέλατε να τον γνωρίσετε περισσότερο. Φτιάξτε μια δυάδα.
3.Μόλις φτιάξτε δυάδες μετακινήσετε τις καρέκλες και καθίστε όπου θέλετε στον χώρο. Βάλτε τις καρέκλες αντικριστά, ώστε να βλέπετε καλύτερα ο ένας τον άλλον… και πάρετε απόσταση από τις άλλες δυάδες, ώστε να δημιουργήσετε ένα πιο προστατευμένο πλαίσιο για την μεταξύ σας κουβέντα.
4. Γνωριστείτε μεταξύ σας λέγοντας κάποια βασικά για σας, …όνομα κλπ, ή αν θέλετε δίνοντας μια εικόνα από τη καθημερινότητά σας, μέσα από την οποία θα θέλετε ο άλλος να σας γνωρίσει καλύτερα…, κάτι απλό  που να μπορείτε να το μοιραστείτε σε αυτό το πλαίσιο και το χρόνο. Κουβεντιάσετε λίγο πώς συνέβη και βρεθήκατε οι δυο σας ανάμεσα στους 20, τι λειτούργησε… (5’).
5. Μείνετε τώρα για λίγο με τον εαυτό σας και ανατρέξτε στα σχολικά σας χρόνια σε μια θετική στιγμή, κάτι που ζήσατε ως μαθητές που το θυμόσαστε με ζεστασιά και ευχαρίστηση. Διαλέξτε εμπειρία που να νοιώθετε καλά να την μοιραστείτε σε αυτό το πλαίσιο και χρόνο.
6. Ανταλλάξετε την εμπειρία που επιλέξατε με το ταίρι σας, πάρετε λίγο χρόνο να βάλετε κοντά τις εμπειρίες σας, που μπορεί να μοιάζουν ή/και να διαφέρουν (10’)
7. Η κάθε δυάδα να διαλέξει μια άλλη δυάδα με το ίδιο κριτήριο: διαλέξτε από τους πιο άγνωστους αυτούς που έχετε διάθεση να γνωρίσετε καλύτερα και καθίστε μαζί. Κλείστε τον κύκλο, ώστε να μην αφήνετε ανοίγματα σε επισκέπτες, οριοθετηθείτε από τις άλλες ομάδες, και συγκεντρωθείτε στη δική σας συναλλαγή στην τετράδα.
8. Αρχικά γνωριστείτε μεταξύ σας η τετράδα με τον εξής λίγο διαφορετικό τρόπο: ας παρουσιάσει ο καθένας το ταίρι του
9. Αξιοποιώντας τις θετικές εμπειρίες, δείτε ποιες αρχές αναγνωρίζετε ότι παράγουν ανθρώπινο κλίμα και καλή στιγμή στην εκπαίδευση (20’).
10. Μαζέψετε τώρα κάποια σημεία της κουβέντας σας που θεωρείτε σημαντικά να τα μοιραστείτε με τους άλλους αργότερα στην ολομέλεια - και να τα γράψετε σ’ ένα χαρτί της ομάδας. Μπορείτε να γράψετε διαπιστώσεις και  συναισθήματα από αυτό που βιώσατε μεταξύ σας και που βγάλατε από τις αφηγήσεις των εμπειριών σας, απαντώντας στο τι παράγει μια καλή στιγμή.
11. Όταν τελειώσετε το γράψιμο, υπογράψτε το χαρτί σας με τα ονόματα των 4 μελών αλλά και με ένα όνομα για την ομάδα σας που να εκφράζει την ταυτότητά σας ως ομάδα, να απορρέει από την κουβέντα σας κλπ.
12. Οι μικρές ομάδες ανοίγουν στην ολομέλεια χωρίς να χάσουν τη σύνθεσή τους και μοιράζονται μέσω του εκπροσώπου τους αυτό που αποφάσισαν. Σημειώνονται οι αναφορές των ομάδων.
13. Καθρεφτίζουμε το κεντρικό θέμα που εκφράζει η ολομέλεια μέσα από την αλληλουχία μηνυμάτων που φέρνουν οι μικρές ομάδες. Βρίσκουμε την κλωστή που ενώνει όσα κατέθεσαν οι ομάδες. Κλείνουμε τη διεργασία ενθαρρύνοντας όποιον θέλει να εκφραστεί ως άτομο πλέον.

7. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΡΧΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ (30’)

«Τι προσδοκώ εγώ από το πρόγραμμα, τι το πρόγραμμα από εμένα (νομίζω) και τι εγώ από τον εαυτό μου στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος». Γράψετε τις απόψεις σας, πρώτα ατομικά και στη συνέχεια στις τετράδες (15 λεπτά).
Στην ολομέλεια παρουσιάζονται οι παράγραφοι που συντάχτηκαν από τις τετράδες και ακολουθεί σύνθεση των προτάσεων. Κλείνοντας, σημειώσετε καθένας χωριστά σε ένα κομμάτι χαρτί το τι κρατάτε στη φούχτα σας τελειώνοντας την πρώτη μέρα της επιμόρφωσης. Ένα συναίσθημα, μια σκέψη, μια εικόνα…  

8. ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Γράψτε (ανώνυμα) μια παράγραφο με 3 πράγματα που κρατάτε από την πρώτη μέρα του επιμορφωτικού αυτού προγράμματος για το ρόλο σας ως εκπαιδευόμενου εκπαιδευτικού που πρόκειται από τη νέα σχολική χρονιά να προσπαθήσετε να εφαρμόσετε… κάτι καινούργιο που μάθατε… νιώσατε… βιώσατε…Φέρτε αύριο την παράγραφό σας για να τη συζητήσουμε όλοι μαζί.

9. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ Α ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ στις αίθουσες διδασκαλίας των τμημάτων Α1 και Α2

9Α. Εργαστείτε ατομικά. (10’) Συμπληρώστε τα παρακάτω κενά επιλέγοντας τις κατάλληλες κατά τη γνώμη σας λέξεις:
νωτιαίος μυελός, λοβοί, κέντρα, εγκέφαλος, νεύρα, περιφερειακό, στέλεχος, θάλαμος, υποθάλαμος, παρεγκεφαλίδα, προμήκης, μήνιγγες, φλοιός

ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Α…………………………. Β……………………………Γ…………………….
ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ: Α……….…………….Β……………………………Γ…………………….
ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ: Α………….….……….Β……………………………Γ……………………..
9Β. Τι είναι οι μήνιγγες; …………………………..……………………………………………………..
9Γ. Γράψτε δυο ανώτερες πνευματικές λειτουργίες …………………..………………………………..
9Δ. Γράψτε δυο παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση ………….……………………………………
9Ε. Πως έφτανε στην κατάσταση έκστασης η Πυθία κατά τη χρησμοδότηση στο Μαντείο των Δελφών; …………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………
9ΣΤ. Ο καφές, ο καθαρός αέρας, το κρύο ντους βοηθούν ένα άτομο να γίνει νηφάλιο μετά από μέθη
Σωστό ή Λάθος;


ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ-ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ
Απαντήσετε τις παρακάτω ερωτήσεις χρησιμοποιώντας το προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό κατά περίπτωση. Ανοίξτε το pdf αρχείο του Κεφαλαίου 9 της Βιολογίας Α τάξης Λυκείου ή το σχολικό βιβλίο σε έντυπη μορφή στη σελίδα 153. Διατρέξτε όλο το κεφάλαιο ώστε να απαντήσετε τις ερωτήσεις.

Α. ΔΟΜΗ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

1. (10’) Τα μέρη του Νευρικού Συστήματος (ονομαστικά)/ Εικόνες 1,3, 6, 2, Σχολικό Βιβλίο
α …………………………………………………..……..
β …………………………………………………..……..
γ …………………………………………………..……..

2. (25’) Όργανα του Νευρικού Συστήματος (ονομαστικά)/ Λογισμικό Βιολογίας, Σχολικό Βιβλίο
α …………………………………………………..……..
β …………………………………………………..……..
γ …………………………………………………..……..
Χρήση Λογισμικού Βιολογίας Β & Γ Γυμνασίου:
Ανοίξτε τον φάκελο Λογισμικό Βιολογίας Β & Γ Γυμνασίου, επιλέξτε τον φάκελο G08-cd και μέσα σ’ αυτόν το biology. Στο κάτω μέρος της διαφάνειας που εμφανίζεται επιλέξτε το Κ και ακολούθως την Ερεθιστικότητα/Φως. Με το βέλος που εμφανίζεται στο δεξί κάτω μέρος της εικόνας πηγαίνετε στην 4η κατά σειρά διαφάνεια που έχει τίτλο Δομή και Οργάνωση Νευρικού Συστήματος
Μελετήσετε και αλληλεπιδράσετε με τις Διαφάνειες:
-Δομή και Οργάνωση του Νευρικού μας Συστήματος
-Εγκέφαλος. Περιστρέψτε την εικόνα πατώντας με το ποντίκι πάνω στις ενδείξεις > <. Πατήστε με το ποντίκι πάνω στους λοβούς για να δείτε τη θέση και τη λειτουργία τους
-Τρόπος Δράσης του Νευρικού Συστήματος. Κάντε κλικ με το ποντίκι πάνω στον γιατρό
Πατήστε με το ποντίκι πάνω στην ένδειξη έξοδος και κλείσετε το Λογισμικό πατώντας Χ πάνω δεξιά.

3. (10’) Μέρη του Εγκεφάλου (ονομαστικά)/ Εικόνες 4,5,7, Λογισμικό Βιολογίας, Σχολικό Βιβλίο, ταινία Brain
α …………………………………………………..……..
β …………………………………………………..……..
i) …………………………………………………
ii) …………………………………………………
iii) …………………………………………………
γ …………………………………………………..……..

4. (5’) Μήνιγγες: αριθμός, δομή, θέση, ρόλος, βλάβες/ Εικόνα 8, Σχολικό Βιβλίο
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
……………………………………………………………………………………………..…………
………………………………………………………………………………………………………..

5. (5’) Εγκεφαλονωτιαίο Υγρό: που υπάρχει, ρόλος/ Εικόνα 8, Σχολικό Βιβλίο
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
……………………………………………………………………………………………..…………

6. (5’) Λειτουργικές Περιοχές του Εγκεφάλου (ονομαστικά)/ Σχολικό Βιβλίο
α …………………………………………………..……..
β …………………………………………………..……..
γ …………………………………………………..……..

7. (5’) Ανώτερες Πνευματικές Λειτουργίες του Εγκεφάλου/ Σχολικό Βιβλίο
α. …………………………………………………..……..
i) …………………………………………………
ii) …………………………………………………
β. …………………………………………………..……..
γ. …………………………………………………..……..
i) …………………………………………………
ii) …………………………………………………

8. Πως (5’) Επιτυγχάνεται η Μάθηση; Εικόνες 9,10,11,12
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………

9. (5’) Γράψτε δυο Παράγοντες που Επηρεάζουν τη Μάθηση
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
10. (5’) Πως Διαβάζει ο Ανθρώπινος Εγκέφαλος; Έγγραφο word  με ομώνυμο τίτλο
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
11. (5’) Γιατί συχνά αισθανόμαστε να πετάει το μάτι μας; Έγγραφο word  με ομώνυμο τίτλο
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
12. (5’) Γιατί συχνά αισθανόμαστε να μας τρυπούν βελόνες; Έγγραφο word  με ομώνυμο τίτλο
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
13. (5’) Πως έφτανε στην κατάσταση έκστασης η Πυθία κατά τη χρησμοδότηση στο Μαντείο των Δελφών; Έγγραφο word  με ομώνυμο τίτλο
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
14. (10’) Επίδραση Χημικών Ουσιών στον Οργανισμό μας Power Point Παρουσίαση Alcohol Τσίτσας
α. Πορεία απορρόφησης οινοπνεύματος στον ανθρώπινο οργανισμό
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………

β. Γιατί είναι πιο επικίνδυνη η κατανάλωση αλκοόλ από τους εφήβους απ’ ότι στους ενήλικες;
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
γ. Ποιες άλλες ψυχοτρόπες ουσίες γνωρίζετε που δρουν στον ανθρώπινο εγκέφαλο;
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
δ. Μέσω ποιας χημικής ουσίας δρουν οι «ουσίες» στον εγκέφαλό μας και τι προκαλούν;
…………………………………………………..……………………………………………………
…………………………………………………..……………………………………………………
15. ΣΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ (40’) στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ πάνω στη Δομή και στις Λειτουργίες του Νευρικού Συστήματος

16. ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ (10’) ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
16A. ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ατομικές απόψεις στην ολομέλεια
Προτείνει Εργασία σε Ομάδες
Ωθεί τους μαθητές να εκτεθούν σε όσο το δυνατόν περισσότερα θέματα
Ποιες και πόσες καινούριες έννοιες εισάγει
Πως οικοδομεί τις καινούριες έννοιες
Διεύρυνση του Εμπειρικού πεδίου αναφοράς-Φτιάχνει νέες νοητικές αναπαραστάσεις για την οικοδόμηση των νέων εννοιών
Για κάθε στόχο προτείνεται μία τουλάχιστον δραστηριότητα
Μπορείς να πεις στο τέλος της ανάγνωσής του «μου άρεσε, είναι ενδιαφέρον»
Δίνει ευκαιρίες για προβληματισμό πάνω στα νέα κοινωνικά δεδομένα που δημιουργούν οι Φυσικές Επιστήμες
Ξεκαθαρίζει και αποσαφηνίζει όρους και έννοιες των Φυσικών Επιστημών που χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή

16Β. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Βασισμένο στο Φύλλο Περιοδικής Αυτοαξιολόγησης μαθητή του KEE-ΥΠΕΠΘ (1999) που αφορά στο μάθημα «Νευρικό Σύστημα» Α τάξης Γενικού Λυκείου, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΝΟΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ» στο Γενικό Λύκειο Μελεσών Ηρακλείου Κρήτης την Τρίτη 15 & Τετάρτη 16 Μαΐου 2012
 Οι ερωτήσεις αφορούν στο μάθημα το οποίο συμμετείχες
Βάλε σε κύκλο τις επιλογές σου
1 . Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ένιωσα
α. ενδιαφέρον,   β. πλήξη,   γ. ικανοποίηση,   δ. άγχος,   ε. χαρά,   στ. απογοήτευση,
ζ. υπεροχή,   η. μειονεκτικότητα,   θ. κάτι άλλο (γράψε το)…………………………...
2 . Κατανόησες εύκολα το μάθημα ;   α. όχι,    β. σχετικά  γ. ναι
3 . Θεωρείς ότι το μάθημα είναι α. εύκολο, β. δύσκολο, γ. ούτε εύκολο ούτε δύσκολο
4 . Τι σε δυσκόλεψε περισσότερο στο μάθημα αυτό ; ………………………………...
5 . Νομίζεις ότι έχεις ελλείψεις στην προαπαιτούμενη γνώση ;
α. όχι,  β. λίγες,  γ. αρκετές,  δ. πάρα πολλές
6 . Είχες αδυναμία στο να παρακολουθήσεις το μάθημα ; Αν ναι που την αποδίδεις ;
Α. Σε ελλιπή δική σου προσπάθεια
Β. Σε άλλους προσωπικούς λόγους
Γ. Σε ανεπάρκεια του τρόπου που διδάχτηκε το μάθημα αυτό
Δ. Σε δυσκολία του θέματος του μαθήματος
Ε. Σε κάτι άλλο (γράψε το) ………………………………………………..………….
ΣΤ. Δεν είχα αδυναμία στην παρακολούθηση του μαθήματος
7 . Κατέβαλες προσπάθεια να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις του μαθήματος ;
α. ελάχιστα,  β. μέτρια,  γ. αρκετή,  δ. πάρα πολλή
8 . Πως νομίζεις ότι μπορούν να ξεπεραστούν αυτές οι αδυναμίες ; …………………..
……………………………………………………………………………….………….
…………………………………………………………………………….…………….
9 . Συμμετείχες ενεργά στο μάθημα ; α. Ελάχιστα, β. μέτρια, γ. αρκετά, δ. πάρα πολύ
10 . Εκφράστηκες με άνεση στον προφορικό λόγο ;
α. Ελάχιστα,  β. μέτρια,  γ. αρκετά,  δ. πάρα πολύ
11 . Νιώθεις ικανοποιημένος από τη διδασκαλία του μαθήματος ;
α. Ελάχιστα,  β. μέτρια,  γ. αρκετά,  δ. πάρα πολύ
12 . Τι θα ήθελες να αλλάξει στη διδασκαλία του μαθήματος ; ……………………
……………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………….
13 . Χαρακτήρισε τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια του μαθήματος (μπορείς να έχεις περισσότερες της μιας επιλογές) :
α. ήρεμος,  β. προσεκτικός,  γ. συνεργάσιμος,  δ. καλλιεργημένος,  ε. δραστήριος,
στ. κεφάτος,  ζ. παρορμητικός,  η. μεθοδικός,  θ. στοχαστικός,  ι. τεμπέλης,
ια. ήσυχος,  ιβ. συγκρατημένος,  ιγ. ντροπαλός,  ιδ. ομιλητικός , ιε. ευφυής.
14 . Η επιμορφώτριά σου είναι ικανοποιημένη από την επίδοσή σου ; Τι νομίζεις ;
α. Ελάχιστα,  β. μέτρια,  γ. αρκετά,  δ. πάρα πολύ

18. ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ «ΠΟΥΣΙ» ΤΟΥ Ν ΚΑΒΒΑΔΙΑ (30’):
α. Διαβάστε, σε τετράδες, το ποίημα «Πούσι» του Ν. Καββαδία που περιέχεται σε 2 φωτογραφίες στον ομώνυμο φάκελο
β. Παρακολουθείστε τη διδασκαλία του ποιήματος «Πούσι» του Ν. Καββαδία από τη φιλόλογο Σισαμάκη Μαρία
Στο ποίημα συμπλέκονται πραγματικές και φανταστικές εικόνες. (i) Να διαχωρίσετε τα πραγματικά από τα φανταστικά στοιχεία. (ii) Ποια είναι η συναισθηματική κατάσταση του ποιητή που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την έξοδό του από την πραγματικότητα; (iii) Ποιες περιβαλλοντικές συνθήκες συμβάλλουν επιπλέον στη συναισθηματική αυτή κατάσταση του ποιητή;
γ. Το ποίημα αυτό θα μπορούσε να γίνει ένας ζωγραφικός πίνακας. Ο ποιητικός φακός δίνει όλες τις λεπτομέρειες, το χρόνο, τον τόπο, τα πρόσωπα, τα ναυτικά αντικείμενα, τα χρώματά τους. Απομονώσετε τους στίχους του ποιήματος που σας εντυπωσίασαν περισσότερο και προσπαθήστε να συνθέσετε την εικόνα που σας δημιούργησε η ανάγνωσή τους, χρησιμοποιώντας τις προτεινόμενες εικόνες του ομώνυμου φακέλου. Γράψτε κι ένα μικρό κείμενο που να τις δένει μεταξύ τους. Το δημιούργημά σας παρουσιάστε το με λογισμικό παρουσίασης (Power Point) αν σας είναι δυνατόν……………………..

19. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΙΗΜΕΡΟΥ (15’)
Σε μια παράγραφο γράψατε χθες, ανώνυμα, στο σπίτι σας, 3 πράγματα που κρατήσατε από την πρώτη μέρα του επιμορφωτικού αυτού προγράμματος σχετικά με το ρόλο σας ως εκπαιδευόμενου εκπαιδευτικού που πρόκειται από τη νέα σχολική χρονιά να προσπαθήσει να εφαρμόσει… κάτι καινούργιο που έμαθε… ένιωσε…βίωσε…Συζητήσετε τις παραγράφους σας σε τετράδες και γράψτε μια νέα παράγραφο, συνθέτοντάς τις. Παρουσιάστε τις σκέψεις σας στην ολομέλεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.